ورزش های رزمی

فواید زردچوبه (ادویه شفا بخش)

ردچوبه، ادویه اصلی که در خانه شما یافت می شود، به تازگی شهرت خود را به عنوان یک ” دارو ” برای مجموعه ای باور نکردنی از مزایای بهداشتی بدست  آورده است.

این ادویه می تواند به مبارزه با افسردگی ، کنترل درد، کاهش التهاب و محافظت از قلب کمک کند. صدها مطالعه پزشکی همچنین نشان می دهد که زردچوبه می تواند در مبارزه با سرطان، بیماری آلزایمر، کبد و کلیه، بهبودی آسیب مغزی آسیب دیده و درمان سوزش سر دل و زخم ها موثر باشد.

زردچوبه ای یک شفا دهنده فوق العاده قوی است.

بیایید نگاه کنیم چگونه زردچوبه می تواند سلامت شما را بهبود بخشد و چگونه می توانید بیشتر از این ادویه فلفل را در رژیم غذایی خود ترکیب کنید.

زردچوبه چیست؟

زردچوبه ریشه  گیاه کورکوما لونگا  است. این در خانواده همانند زنجبیل است و یک رنگ عمیق، طلایی یا نارنجی است. که معمولا در هند و آسیای جنوب شرقی رشد می کند.

زردچوبه به تنهایی دارای عطر و بوی قوی و فلفل است. شما می توانید زردچوبه را در هر فروشگاه مواد غذایی پیدا کنید.

مزایای سلامتی زردچوبه

در هند، زردچوبه به عنوان “ادویه زندگی” شناخته شده است، و این در حالی است که که شما لیستی طولانی از مزایای بهداشتی آن را می بینید، زردچوبه واقعا هدیه ای از زندگی است.

گرچه مزایای زردچوبه در سایر فرهنگ ها شناخته شده است، محققان پزشکی تنها در چند دهه گذشته مطالعه خواص سلامت زردچوبه را در مقیاس وسیعی آغاز کرده اند. امروزه زردچوبه یکی از گیاهان شناخته شده در علوم مدرن است.

به طور معمول محققان محققان خود را صرفا بر روی کورکومین تمرکز می کنند. کرکومین یک ماده شیمیایی است که توسط  گیاه  Curcuma longa  تولید می شود و این ترکیب خاصی است که زردچوبه را تشکیل می دهد. زردچوبه از ۲ تا ۶ درصد کورکومین تشکیل شده است. زردچوبه همچنین حاوی دو ترکیب اصلی دیگر، بیسیدموتوکسیکورکومین و demethoxycurcumin است، اما به طور گسترده مورد مطالعه قرار نگرفته است.

مسکن درد

خارج از پخت و پز، یکی از قدیمی ترین استفاده از زردچوبه به عنوان یک درد تسکین دهنده است. زردچوبه به طور مشابه به داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی (NSAIDs) عمل می کند.

اگر درد مزمن را تجربه کنید ، در حال حاضر از عوارض بالقوه خطرناک استفاده از داروهای مسکن در  درازمدت خبر دارید. این شامل صدمه به کبد و کلیه و همچنین خطر بالقوه اعتیاد می شود. یک مطالعه منتشر شده در جراحی مغز و اعصاب بین المللی دریافت که زردچوبه به عنوان مواد مخدر عمده مانند Celebrex در درمان درد مرتبط با التهاب موثر است. مطالعه دیگری نشان داد که زردچوبه در کنترل درد شدید سوختگی مؤثر است.

ضد التهاب

نشان داده شده است که زردچوبه خواص ضد التهابی عالی دارد. این خواص است که به طور مستقیم به بسیاری از مزایای بهداشتی دیگر کمک می کند.

یک مطالعه منتشر شده نشان داد که زردچوبه می تواند یک درمان قوی برای التهاب حاد و مزمن باشد بدون عوارض جانبی بالقوه که اغلب از سایر داروهای ضد درد دیده می شود.

مطالعه دیگری در مجله بین المللی بیماری های روماتیسمی  نشان داد که وقتی زردچوبه با زنجبیل همراه شده است، این ترکیب در درمان بسیاری از علائم و کاهش خطر ابتلا به آرتریت روماتوئید (ورم مفاصل) موثر است.

آلزایمر

زردچوبه ممکن است یکی از موثرترین داروهای طبیعی برای پیشگیری از بیماری آلزایمر باشد .

بیماری آلزایمر سلول های عصبی مغز را از راه های مختلف از طریق التهاب، تشکیل پلاک بتا آمیلوئید و سمیت فلزی تخریب می کند. زردچوبه یک ضد التهاب قوی است که یکی از دلایلی است که می تواند در پیشگیری و درمان آلزایمر موثر باشد. مطالات انجام شده توسط  دانشگاه کالیفرنیا برکلی  نشان داد که زردچوبه در پاک کردن پلاکهایی که میتواند به آلزایمر کمک کند، موثر است.

البته، شیوه زندگی و عوامل محیطی هم نقش دارند. با این حال، یک رژیم سالم یک بخش ضروری از سلامت کلی است و مصرف زردچوبه می تواند بخش مهمی از حفظ سلامتی شناختی شما را در سن شما حفظ کند.

دیابت

محققان تقریبا ۱۰۰ مطالعه اخیر در مورد زردچوبه و دیابت را مورد بررسی قرار دادند. آنها تأیید کردند که به طور کلی، زردچوبه یک روش موثر پیشگیری و درمان دیابت و اختلالات مرتبط با آن، از جمله مقاومت به انسولین و هیپرگلیسمی است.

سرطان

مطالعات نشان میدهند که زردچوبه چگونه در درمان سرطان روده بزرگ موثر است.  محققان دریافتند که زردچوبه به طور قابل توجهی از رشد تومورهای روده بزرگ جلوگیری می کند.

چگونه سلول های سرطانی حمله زردچوبه را انجام می دهند؟ یک مقاله در نشریه AAPS توضیح میدهد که زردچوبه “رشد سلولهای تومور را از طریق تنظیم چندین مسیر سیگنالینگ سلولی از جمله مسیر تکثیر سلولی، مسیر زنده ماندن سلول، مسیر فعال سازی کاسپاز، مسیر سرکوب کننده تومور، مسیر گیرنده تومور، مسیرهای میتوکندری و پروتئین کیناز راه. “

زردچوبه نیز از طریق آنژیوگرافی زایی به سرطان حمله می کند، بدین معنا که تشکیل عروق خونی که تومورها نیاز به رشد دارند محدود می شود. سایر غذاهایی که دارای خواص ضد انعقادی هستند

زردچوبه همچنین می تواند به کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی کمک کند. یک گزارش در مجله فارماکولوژی تجربی نشان می دهد که زردچوبه همچنین می تواند مکمل مؤثر شیمی درمانی با به حداکثر رساندن اثرات مطلوب درمان و به حداقل رساندن عوارض گاه گمشده باشد.

به معنای واقعی کلمه هزاران مورد از مطالعات پزشکی در مورد ویژگی های مبارزه با سرطان زردچوبه است. اگر چه بیشتر این مطالعات بر روی حیوانات انجام می شود، تعداد زیادی از آنها با یافته های سازگار همراه است، نشان می دهد که افزایش مصرف روزانه زردچوبه می تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند یا حتی ممکن است سرطان موجود را درمان کند.

افسردگی

زردچوبه همچنین نشان می دهد که وعده زیادی در درمان افسردگی عمده است. مطالعات نشان داد که زردچوبه “بر چندین مکانیسم زیست شناختی مرتبط با افسردگی عمده تاثیر می گذارد”. در این مطالعه محققان دریافتند که بیش از هشت هفته زردچوبه در بهبود چندین نشانه مرتبط با خلق و خوی موثر است.

مطالعه دیگری که در  بنیاد فارماکولوژی بیوشیمی و رفتار منتشر شد ، دریافت که زردچوبه در کاهش اثرات منفی استرس های غیر قابل پیش بینی و مزمن بسیار موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *